pátek 17. února 2012

Hunger games - Vražedná pomsta



Informace o knize

Vydání (ČR): 2010
Autorka: Suzanne Collinsová
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?


Moje recenze


Po přečtení prvního dílu jsem se hned vrhla na pokračování. Dějově to směřovalo opět celkem jiným směrem, než jsem čekala (a to je velké plus, jsem ráda překvapená).
První třetina knihy byla takovým "dozvukem" jedničky. Hodně se tam řešil trojúhelník Peeta-Katniss-Hurikán. To mě velmi bavilo číst. Upřímně mám totiž ráda jak Peetu, tak i Hurikána. Každý byl jiný, ale oba Katniss milovali. Po přečtení dvojky jsem se opravdu nemohla rozhodnout, koho z nich mám radši.
Zbylé 2/3 knihy byly akční, plné zvratů , pro mě i překvapivé a smutné. Osobně si myslím, že Hladové hry byly o trošku víc rozvinuté v jedničce, ale dvojka se mi líbila stejně, ne-li víc. Všechny díly Hunger games jsou naprosto úžasné. Teď se pojďme trochu víc podívat na jednotlivé postavy.

Katniss - rozhodně hlavní hrdinka, kolem které se to zkrátka všechno točilo. Je mi sympatická, fandila jsem jí a vlastně i všem jsem s ní souhlasila (hodně lidí na internetu píše, že nechápala její chování - já ho tedy chápala). Opravdu mi padla do oka. Statečná a odhodlaná. V mnoha věcech jí obdivuju. Myslím si, že líp Suzanne hlavní hrdinku vymyslet ani nemohla. S Katniss toho mám poměrně hodně společného, řekla bych, že i povahově je mi blízko. Ano - místy byla tvrdá, ale musela. V podmínkách, ve kterých žila, by byl asi každý.



Peeta Mellark - můj velký oblíbenec :-) Už od prvního dílu ho mám opravdu ráda ;-). Katniss opravdu miloval a vždy jí chránil. Je to takový stytaečný rytíř. Také je skvělým řečníkem - to,co vymýšlel, aby upoutal publikum, bylo vážně skvělé. Zkrátka Peeta je Peeta. Měla jsem ho ráda, mám ho ráda a mít budu. Patří rozhodně mezi mé nejoblíbenější mužské postavy ze všech knih. Byl tam od začátku až do konce a nikdy nezklamal. Jeho chování jsem vždycky obdivovala, je skvělý.


Hurikán - jsem strašně moc ráda za to, že se v této knize objevoval více, než v prvním dílu. Jak jsem již psala- mám ráda Peetu i Hurikána. I když Hurikán je podle mě trochu komplikovanější - urážlivý, vznětlivý a místy možná i trošku sobecký. Ale i přes to všechno si získal mé srdce.
Je sám sebou a to se mi líbí.
Někdy je těžké začít brát svého nejlepšího kamaráda za kluka, se kterým byste mohli chodit a strávit zbytek života. Hurikán to se svou láskou neměl jednoduché. Katniss ho brala za nejlepšího přítele a sama tak nějak nevěděla, co s tím. Váhání tam bylo opravdu hodně. Někdy mi bylo Hurikána až líto, protože Peeta pro něho byl opravdu velkou konkurencí.
Abych to shrnula: bez Hurikána by to nebylo ono! Vlastně mi dochází, že ho mám možná i radši než Peetu...
Finnick - aneb můj velký objev knihy. Vtipný, skvělý, krásný, namyšlený - na první pohled, pod svou "slupkou" vlastně normální citlivý kluk, který to v životě vůbec neměl lehké.
Knihu dokonale obohatil a doplnil. Třetí díl bez něhu jsem si po dvojce už nedokázala představit, takže jsem ráda, že tam byl.
Neměl jen milou tvář, hlavně měl milé srdce. Jeho povaha a celkové chování mi prostě sedly a Finnick se zařadil mezi mé elitní postavy z celé knihy. Strašně moc jsem mu fandila.
Místy mi ho bylo i hodně líto. Taky si chudák musel projít těžkými situacemi. Vryl se mi do paměti.

Haymitch - alkoholik, ale považuju ho za dobrého člověka, který má srdce přece jen na správném místě.

Prim - dospělejší a rozumnější. V té době holt museli všichni dospívat rychleji.

Samozřejmě postav se objevuje více. Já jsem napsala o těch, ke kterým jsem chtěla říct pár slov. Knížka je přesním "středem" Hunger games - graduje a po přečtení okamžitě sáhnete po dalším dílu (nebo aspoň u mě tomu tak bylo).

Doporučuji, hrozně moc doporučuji. Jak moc je tato kniha skvělá se snad ani napsat nedá... :-)


Moje hodnocení
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ alias 5 hvězdiček ( a i to je málo!!)

9 komentářů:

  1. Moc pěkné :p ¨doufám že tento bloček pořádně rozjedeš I recenze které sem dáš můžeš hodit Na rodaw.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) No recenze na knihy budou zde. Toto bude čistě knižní web :-) Recenze na horory, pejsci a další budou zase na rodaw. Knížky budou jen tady :-) Je zbytečné to dávat na dvě místa najednou.

      Vymazat
  2. Finnicka jsem si taky docela oblíbila:) Zrovna dočítám poslední díl a nemůžu se dočkat až už to budu mít za sebou, protože nejsem schopná dělat nic jiného než číst číst číst :D:D

    OdpovědětVymazat
  3. pises fajne recenzie :)
    ja sa tiež moc teším,na zahradku si vyniest deku,slnečné okuliare,vodu,knihu aaaaaaa :D:D

    OdpovědětVymazat
  4. Mě se dvojka z celé série líbila nejvíc. První díl mě moc nezaujal, jsem prostě náročtější čtenář a nechci říkat, že jsem věděla, jak to dopadne, ale měla jsem takové tušení. Takže pro mě byl první díl jen takovým Nezvratným osudem 2 (všichni zemřou, jen čekáme, jakým způsobem). Ve dvojce se stalo hodně věcí, které bych zase vůbec nečekala. Byla jsem do toho strašně zažraná a chtěla jsem vědět, co se stane, protože jsem si nedokázala představit ani domyslet nějaký závěr.
    Bylo to i novými postavami, Finnick je z celé série spolu s Cinnou mou nejoblíbenější povahou.
    Peetu jsem neměla ráda od začátku a Hurikán se mi svou povahou strašně zprotivil... Nakonec jsem ale byla ráda, jak to skončilo a koho si nakonec vybrala. Hádala jsem to jako druhou volbu, první bylo, že zůstane sama, ale to by prostě nebyl happyend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář :-) V něčem souhlasím. Já měla Finnicka a Cinnu taky strašně moc ráda. Ale třeba Hurikána taky hodně... Mně se líbily všechny tři díly ;-)

      Vymazat
  5. Vykouzlila si mi úsměv na tváři! Konečně někdo po dlouhé době nenadává na Katniss. Já jsem taky vždycky chápala její chování a souhlasím s tebou,že je to skvělá hrdinka, která do knihy prostě pasuje :) Jinak, já ani tak Hurikána a Peetu nemusím, jako Finnicka, ten zůstane v mém srdci navždy <3 :) Co se týče oblíbenosti dílů, kdybych měla vybrat jeden, který je nejlepší, asi bych řekla první - nevím proč, možná je to tím "kouzlem" Hladových her, nebo tím úplným začátkem a seznamováním. Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju hrozně moc. Teď jsi pro změnu vykouzlila úsměv zase Ty na mé tváři :-) Ano.. Finnick je jedinečný, já ho milovala a miluju stále.. Nikdy nepřestanu :-)) A jednička měla opravdu asi největší kouzlo, i když ostatní díly mám taky moc ráda :)) ještě jednou děkuji!!

      Vymazat
  6. Tuto knihu jsem taky četla a tvá recenze je opravdu výstižná! :)) Jinak děláš nádherné videa :DDD

    OdpovědětVymazat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com