středa 2. prosince 2015

POČÁTEK ZKÁZY ( James Rollins , The Kill Switch ) - recenze

POČÁTEK ZKÁZY:
Originál: 2014 , The Kill Switch
Česko: listopad 2014 , nakladatelství BB/Art
Anotace: Nejnovější člen Sigmy kapitán Tucker Wayne dostane od ředitele Crowea za úkol, aby se svým vycvičeným psem Kainem odvezl ze Sibiře ruského farmaceutického magnáta a vědeckého génia Abrama Bukolova, který má v rukou klíč k nové biologické zbrani, jež ohrožuje život na celé planetě.Při zběsilé honičce od zamrzlých ruských stepí po žhavé jihoafrické savany, od válkou zmítaných hor Namibie po zasněžená Velká jezera ve Spojených státech, musejí Tucker s Kainem společně vyřešit odvěkou záhadu, jejíž kořeny sahají až k počátkům života na Zemi, a ještě k tomu unikat před nástrahami zkušených nájemných zabijáků a ruského generála toužícího po pomstě a moci.Pevné pouto mezi člověkem a psem bude podrobeno extrémní zatěžkávací zkoušce. Nalezení řešení a odvrácení globální apokalypsy bude vyžadovat jejich veškeré dovednosti, talent a především vzájemnou důvěru.Zdroj

JAMES ROLLINS:
James Rollins je pseudonym, pravé jméno je James Czajkowski. Používá rovněž pseudonym James Clemens. James Czajkowski se narodil v Chicagu ve státě Illinois roku 1961. Spolu se svými třemi bratry a třemi sestrami byl vychován na Středozápadě a na kanadském venkově. Na vysoké škole se zaměřil na studium evoluční biologie. V roce 1985 získal doktorát veterinárního lékařství na univerzitě v Missouri a poté si v kalifornském Sacramentu otevřel vlastní veterinární praxi. Zde také v současné době žije se dvěma dalmatiny, zatoulaným německým ovčákem a papouškem jménem Igor. Jako nadšeného amatérského potápěče a jeskyňáře ho často naleznete buď pod zemí nebo pod vodou.Zdroj

Za Počátek zkázy mnohokrát děkuji skvělému internetovému obchodu Dobré knihy :-)

MŮJ NÁZOR:
Pro Jamese Rollinse mám slabost a když do svých už tak skvělých knih přidá ještě úžasného pejska, není absolutně co řešit. Oba dva hlavní hrdinové - jak Tucker tak i jeho psí parťák Kain - jsou bezvadní, moc jsem si je oblíbila, jsou super dvojka :-) . Už teď se těším na jejich další společný případ, doufám, že se dočkám co nejdříve! :-) Zatím jsem od Jamese Rollinse nečetla nic, co by se mi nelíbilo. Píše velice čtivě a jeho příběhy mě neustále něčím překvapují , protože v nich má vždy něco vědeckého, na okořenění a k zamyšlení. Perfektně sepsáno, vše dává smysl a tak to má být! :-)

Počátek zkázy byla akční jízda! S touto knihou procestujete skoro celou zeměkoli! To mě moc bavilo, knihy, které se odehrávají na více místech jsou pro mě ještě více atraktivní a čtení si maximálně užívám, protože jako čtenář poznám spoustu míst a stále se něco mění.
James Rollins dal do této knihy opravdu hodně akce, zbraní, přestřelek a honiček - místy jsem si říkala, jestli to na mě není až příliš, ale na druhou stranu k tomuto příběhu to prostě patří :-) James Rollins ve svých knihách bývá hodně akční a co na něm oceňuji je to, že tu akci umí podat a popsat tak, aby to bavilo i čtenářky - nejen čtenáře (kteří však podle mě musí být z jeho knih nadšeni, mám doma živý důkaz - Edu ). Na knize s Jamesem spolupracoval ještě bývalý voják Grant Blackwood :-)

Já jsem si na této knize nejvíc zamilovala vztah mezi Kainem a Tuckerem, oba jsem milovala už od první stránky. Dokonale se  k sobě hodili a moc jsem fandila jejich kamarádství. Díky nim jsem si knížku užila nejvíce, jak jsem mohla a taktéž se oba dva zařadili k mým nejmilejším hrdinům vůbec ... Opravdu bych byla nejvděčnější a nejšťastnější, kdybych si mohla jednou přečíst další knihu s touto dvojkou, protože mě uchvátili :-)

Tato kniha pro mě byla opravdu pohlazením po duši - ovšem i velice napínavá a čtenáře snadno pohltí - jak jsem již psala výše - James Rollins ví, jak na to :-) Zvlášť pokud jste pejskaři a zároveň máte rádi dobrodružství, tak je tahle kniha dělaná přímo pro Vás! Podle knížky by byl jistě i skvělý film! Skoro to vidím před očima, byla by to moc hezká podívaná ...

Je pravda, že naši hrdinové zvládnou každou překážku a někdo by možná i řekl, že je kniha místy pohádková - že v reálu by to tak snadno nešlo, ale tak proč ne?
Počátek zkázy mi místy připomínal mou další velice oblíbenou knihu - Podezřelého od Roberta Craise, což je také nádherná kniha, kde najdete kombinaci thrilleru/krimi s pejskem - tedy se psí slečnou -  v hlavní roli. Jak Podezřelý, tak Počátek zkázy se mi dostaly hluboko do srdce :-)

Doporučuji všem pejskařům a lidem, kteří mají rádi akci, dobrodružství a napětí!
Tato kniha je skvělá, moc se mi líbila. Už teď vím, že se ke čtení jednou moc ráda vrátím. James Rollins je poklad v naší knihovně :-) ♥