úterý 29. května 2012

Brisingr - recenze

Autor: Christopher Paolini
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 656
Anotace: Přísahy, zkoušky oddanosti, mocné síly se střetnou...Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, ve kterém nechybí ani Safiřin něžný humor. Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady!

Seznámení s knihou
 Knížku jsem se rozhodla přečíst okamžitě po přečtení předchozích dvou dílů (recenzi na první díl najdete zde a recenzi na druhý díl zde). Na Brisingra jsem se hodně těšila. Bohužel mě spíš zklamal. Nedá se říct, že by se mi vyloženě nelíbil, ale mám k němu dost výhrad a připomínek. Myslím si však, že je povinností přečíst si ho, pokud jste četli předchozí díly. Zajímá Vás, jak to celé bude pokračovat a jak se Vaše oblíbené postavy budou chovat. Knihu jsem obdržela jako recenzní výtisk, takže moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

Postavy
Byla jsem hodně hodně zvědavá, jak to bude s postavami. Zajímal mě především Roran a pak samozřejmě Eragon. Příběh Rorana už nebyl tak moc strhující, jako v Eldestovi, ale i tak mě stále bavil. Sympatická mi byla především Katrina. V tomto díle mi opravdu sedla a velmi jsem jí fandila :-) Roran se změnil na velkého bojovníka, stejně jako Eragon. Uvědomuje si, co se od něho čeká a je velmi statečný. Fandím jemu i jeho lásce. Doufám, že jim to spolu vydrží :-)
No a co k Eragonovi? V knize se dozvídáme jednu opravdu šokující informaci, která mě totálně vyvedla z míry. Nečekala jsem ji. Na knížku jsem se koukala s otevřenou pusou a říkala si "Cože? To jako fakt?". Víc vyzrazovat nebudu, ale opravdu.. budete překvapeni! :-) Byla jsem však zklamaná z toho, že se v této knize nerozvíjela láska Eragona. Čekala jsem, že tu bude nějaká love story a ono nic. Je to škoda. Myslím, že by se to sem hodilo. Láska by oživila (nekonečné) boje. Snad se dočkám v dalším díle. A ostatní postavy? Postav je tu opravdu hodně a upřímně jsem se v tom někdy celkem dost ztrácela. Ještě, že je na konci knihy přehled postav :-))

Klady a zápory
Klady:

• Dozvídáme se, jak žijí naše oblíbené postavy - a víme, jak pokračuje jejich příběh.
  • Katrina a Roran - já je mám zkrátka ráda a strašně moc jim fandím.
  • Pár opravdu dobrých scén - byly akční a zábavné. Mohlo jich být víc, ale nějaké tam byly.
  • Šokující informace pro Eragona - pro mě rozhodně klad, protože jsem ráda z něčeho překvapená a mám ráda dějové zvraty.
Zápory:
  • Moc bitev, válek, obléhání, zbraní a politiky!.... - toto určitě pro mnoho lidí záporem není, ale pro mě bohužel ano. Do jisté míry mi to nevadí, ale v Brisingrovi toho bylo opravdu až příliš.
  • Moc postav - já osobně jsem se v tom ztrácela. I když na druhou stranu každá postava se dala najít vzadu v seznamu postav, to jsem ocenila. Jména jsou tu celkem dost komplikovaná.
  • Málo lásky - je to pravda.. mohlo tu být víc romantiky :)
  • Až moc velká fantasy - narozdíl od prvního dílu jsem této knize úplně neuvěřila. A  když knížce neuvěřím, tak je to pro mě minus.

Videorecenze

Celkové hodnocení
    3 hvězdičky
Série Odkaz dračích jezdců nemůže být nikdy špatná, ale myslím si, že autor mohl  tento díl zrychlit a třeba i zkrátit. Místy jsem se nudila, místy mě knížka bavila. Bylo to takové.. přechodné. Tato knížka zkrátka patří k Eragonovi, ale bylo tam dost (dle mého názoru) zbytečných pasáží a scén. Brisingra bych doporučila spíš mladším chlapeckým čtenářům.

A na závěr přidávám jako menší bonus hádanku, kterou dal Eragon Safiře, a mně se opravdu moc líbila. Tady je:
Jsem červený, modrý a žlutý a mám i všechny další barvy duhy. Jsem dlouhý i krátký, tlustý i hubený a často odpočívám stočený. Dokážu sežrat stovku ovcí v řadě a pořád jsem hladový! Co jsem?

... Vlněný koberec :-))