pátek 17. února 2012

Fantom hlubin




Informace o knize

Vydání (USA): 2001
Vydání (ČR): 2009
Autor: James Rollins
Nakladatelství: BB/Art
Česká anotace: V ten den bylo zahájeno odpočítávání… Sluneční aktivita vyvolala sérii kolosálních přírodních pohrom: zemětřesení a požárů. Počet mrtvých stoupá nepředstavitelnou rychlostí. A uprostřed chaosu zmizí z oblohy Air Force One s prezidentem na palubě.V moři je skryto tajemství… Bývalý příslušník jednotky SEAL Jack Kirkland nachází po vynoření z podmořského průzkumu potopeného vraku okolní svět v plamenech a Spojené státy na pokraji jaderné apokalypsy. Kirkland se na palubě své oceánské výzkumné lodi Deep Fathom vydává na zoufalou misi, která ho přivede k ohromujícímu objevu hluboko pod hladinou. Na světlo světa totiž byla vynesena ničivá tajemství a síly, jež nedokázaly zkrotit ani dávné civilizace - a tato moc nyní ovlivňuje svět, který překotně směřuje k sebezničení.
Moje recenze
Po dlouhém uvažování jsem se nakonec rozhodla si tuto knížku přečíst. Jamese Rollinse mám opravdu ráda- píše zkrátka skvěle. U Fantoma hlubin jsem se zprvu bála, že to bude moc akční. To se do jisté míry stalo. Opravdu tam bylo hodně popisů ponorek, zbraní a tak dál.. ale i přesto se mi to líbilo. Já jsem se u některých scén trošku nudila, protože tam té politiky a vojenství bylo až moc, ale knížka se mi líbila. Místa byla i vtipná.

Konec mi přišel jako pohádka ( i když ne tak velká jako u Amazonie) a byl jednoduše miloučký. Nakonec se to vyřešilo tak, jak by to snad ani nikoho nenapadlo. Závěr opravdu skvělý a celkově dal na knihu úplně jiný pohled.
Já jsem vlastně ráda, že to takhle dopadlo. Úsměvné, milé, zkrátka to zahřeje u srdce. Dále nebudu spoilerovat, ale věřím, že budete překvapení tak, jako já!!



Ale vraťme se na chvilku na začátek.
Začalo to velmi velmi dobře a depresivně. Prvních pár kapitolek jsem se opravdu nestačila divit. Tolik překvapení... a smrtí.. nevyřešených otázek. Proč, co, jak, opravdu? Nejen tyto otázky jsem si sama pokládala.

Občas není jednoduché se dostat hned po několika stránkách do děje. U této knihy to jde snadno, protože začátek má opravdu velmi akční. Navnadí vás to a vy zkrátka musíte číst dál. Netušila jsem, že Rollins to ze začátku dá všechno až do takových extrémů. Z tolika úmrtí jsem byla vážně překvapená a říkala si" wow, tak to je síla".

Samotný střed knihy byl zárukou adrenalinu, akce, dobrodružství, napětí a pro mě i překvapení.
Ze začátku jsem si lámala hlavu s tím, jak se Rollinsovi podaří všechny postavy seznámit a dát do jedné kupy. No vyšlo to úžasně. Má prostě opravdu skvělou fantazii!!

Mými nej postavami byl Jack a Karen. Jakmile se potkali, tak jsem věděla, že se k sobě hodí. Skvěle se doplňovali a jako pár je mám opravdu moc ráda a od začátku jsem jim držela pěsti.


Pokud máte rádi akci a nebojíte se dobrodružství, tak po knížce rozhodně sáhněte. Já ji hodnotím velmi kladně.

Bavila jsem se u ní, nejspíš se k ní někdy i moc ráda vrátím. Nejvíc se mi líbil konec, ten byl opravdu překvapující a hrozně fajnový :-))

Kniha je celkem tlustá a má i malá písmenka, takže se čte dýl, ale stojí za to!
Moje hodnocení
♥ ♥ ♥ ♥ alias 4 hvězdičky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com