čtvrtek 5. července 2012

Fly high - recenze

Informace o knize
Meru od svých pěti let vyrůstala jako kluk – v odlehlých horách, kde z ní její otec vychovával silného a hbitého bojovníka. Ve dvanácti letech se Meru vrací k matce a má nastoupit do nové školy. Aby nevystrašila spolužáky a získala si nějaké přátele, na máminu radu chce svoje schopnosti držet v tajnosti. A všechno se zdá být skvělé, jenže pak se na scéně objeví partička druháků, které terorizuje celou školu. Z čiré zlomyslnosti zničí školní zahradu a tím ublíží Meruině kamarádce Čijo. Co je moc, to je moc! Ohledy stranou, Meru se pouští do boje o nadvládu nad školou!



Moje recenze
Manga pro mě byla naprosto novým žánrem. Po mé první manze - Každá jsme jiná (recenze) jsem se rozhodla přečíst si mangu Fly high alias česky Leť výš. Manga mi přišla podle námětu zajímavá, taková normální z našeho běžného života. Celkově mě spíš zklamala, ale to ne z toho důvodu, že by tahle manga byla špatná, ale spíš proto, že jsem zjistila, že celkově mangy nejsou to pravé ořechové pro mě.
Jsou rozhodně originální a možnost číst je v českém jazyku je skvělá, ale mně osobně víc sedí normální běžné knížky. Obrázky jsou tady sice krásné, ale nedokázala jsem se začíst.
Na druhou stranu je to ale milá oddechovka a pokud máte mangy rádi, tak určitě Fly high doporučuji.


Meru je holka, která se chová spíš jako kluk než jako holka  a jako hrdinka nebyla špatná. Líbilo se mi, jak se zastává své kamarádky a jak si cení přátelství. To mi na ni přišlo opravdu milé.
Manga je velmi oblíbený žánr a pokud ho máte rádi, tak po Fly high určitě sáhněte. Mně osobně mangy zase tak moc nevyhovují, takže si od nich dám chvilku pohov.
Jak jsem již psala - je to zvláštní, originální a pro mě zatím hrozně divné a tak nějak cizí. Na mangy jsem se ještě nenaučila zvyknout si :))

Čtení to není náročné a mangu máte přečtenou za jedno odpoledne.
Příběh v téhle manze se mi líbil svou "jednoduchostí" a tím, že se odehrával především ve školním prostředí.
Kresby jsou tu také moc krásné.
Celkově se mi obrázky v mangách opravdu moc líbí. Jednou bych se takhle také chtěla naučit kreslit :-))  ( i když to se mi asi nepovede :D ).
Myslím, že je celkem i plus to, že mangu máte přečtenou za poměrně krátkou dobu, protože se dá přečíst na jeden zátah a člověk se do příběhu dokáže více vžít než kdyby ho četl na 10 částí.

Na závěr chci moc poděkovat nakladatelství Zoner press za zaslání Fly high. Děkuji :-) Číst mangu je naprosto jiná věc, než číst normální knížku a já jsem moc ráda, že jsem si čtení mangy mohla zkusit. :)

Zdroje k článku:
Anotace: http://www.zonerpress.cz/
Obrázky: http://www.deviantart.com/ ; http://weheartit.com/

5 komentářů:

  1. Já mám mangy moc ráda a zrovna tuhle jsem četla v angličtině. Kresba je moc pěkná a příběh mi přišel zajímavý :) Obvykle nemám ráda záporáky, ale Kazuya se mi prostě líbil. Nemůžu si pomoct :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo :)) Určitě fanouškové mangy budou spokojeni. Mně se knížka taky docela líbila, jen to prostě není vyloženě pro mě to pravé :-)

      Vymazat
  2. Zkus si sehnat Temné metro.Myslím,že tohle by tě bavilo.Je to horové a naprosto úžasné. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle mangu zbožňuji :) Četla jsem ji snad stokrát v angličtině a konečně mi nedávno přišla domu v češtině :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuto knihu bych si přečíst také chtěla. Podle tvé recenze jsem si hodně oblíbila postavu Maru. Proč jsem si ji oblíbila? To ani sama nevím, prostě mi připadá sympatická :)) Doufám že pokud si tuto knihu přečtu tak mě nezklame :))
    Tuhle recenzi jsi napsala opravdu skvěle, úžesně, klobouk dolů :)

    OdpovědětVymazat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com