pondělí 8. února 2016

Kečupová mračna (Annabel Pitcher , Ketchup Clouds )


KEČUPOVÁ MRAČNA:
Patnáctiletá Zoe tráví noci neobvyklým způsobem: v zahradní kůlně píše dopisy Stuartu Harrisovi, usvědčenému vrahovi odsouzenému k trestu smrti, toho času v texaské věznici. Je přesvědčená, že jen on může pochopit její neobvyklý příběh. O jejím tajemství nemá nikdo v okolí ani zdání, přesto se rozhodla svěřit ho papíru, v naději, že tak odčiní své chyby. 

MŮJ NÁZOR:
Kečupová mračna mě zaujala již svou obálkou a grafickým zpracováním. Musím uznat, že to se moc povedlo :-) Na první pohled Vás na knize určitě zaujmou ptáčci- vytištění na boku knihy- na stránkách. S tímto ozdobením jsem se ještě nikdy nesetkala a opravdu moc se mi líbí :-)

Co se týká příběhu- tak tady už to bylo trošku horší. Hlavní hrdinka - 15letá Zoe má děsivé tajemství z minulosti, díky kterému má neustálé výčitky svědomí. Rozhodne se, že se o něho podělí se Stuartem- vrahem, který čeká ve věznici na trest smrti. Zoe mu píše dopisy- a on jako jediný pozná pravdu.

Kniha je hodně psychologická- místy možná přímo filozofická- a nutí čtenáře k zamyšlení se. Kromě onoho jednoho tajemství jsou tu i běžné rodinné problémy a trable puberťáků. Celá knížka je psaná formou dopisů- což perfektně ke všemu sedí a i díky tomu je v knížce zajímavá atmosféra.

Bohužel mě kniha neoslovila natolik, že bych se od čtení nedokázala odtrhnout. Škoda. Je to však spíš má vina- young adult už moc nečtu a otevřeně přiznám, že si myslím, že jsem na knížku už příliš stará :-)) Vyhledávám úplně jiné žánry.. Teenagerům bych však knihu doporučila na 100%! Osloví a zaujme. Je to prostě otázka věku a vkusu :-)

Mnohokrát děkuji nakladatelství Slovart za zaslání knihy!:-)

2 komentáře:

  1. To mi velmi připomíná Dopisy na konec světa..Též velmi filozofická kniha, ale to je přesně ten typ co já moc nemusím

    OdpovědětVymazat
  2. Kolik ta knížka přibližně stojí?

    OdpovědětVymazat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com