čtvrtek 22. března 2012

Erebos ( RC review )



Informace o knize

Autorka: U.Poznanski
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud poslouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?


Moje recenze



Nick je normální kluk, jako každý jiný. Chodí do basketbalového týmu, je nešťastně zamilovaný a snaží se proplouvat školou (pokud možno s dobrými známkami). Až jednoho dne se vše změní. Školou se začnou šířit tajemné balíčky a jeho spolužáci se chovají den ode dne divněji a divněji. Nick chce celou záhadu rozluštit. Dostane se k němu také tajemný balíček a tím to vše začíná...
Počítačová hra Erebos je inteligentní "stvoření", které o Vás ví doslova všechno. Nemůžete ho oklamat ani se před ním skrýt. Kdo podlehne - je ztracen. Napřed to vypadá celkem nevinně a hlavně zábavně -  Nick je okouzlen, protože se jedná o skvělý virtuální svět. Upřímně i mě by asi hra bavila, byla totiž naprosto.. neobyčejně originální.
Ovšem potom po Vás začne hra chtít naprosto absurdní úkoly, z kterých Vám běhá mráz po zádech. A Vy uděláte co? ... No nejspíš hru poslechnete.. Z toho, abyste postoupili do dalšího levelu a nebo se zkrátka jenom bojíte?? Strach... jeden z nemála negativních pocitů, které Erebos vyvolává...
Kniha je napsaná opravdu poutavě a je velmi čtivá. Zaujme už od začátku a zajímavou zůstává až do samotného překvapivého konce. K tomu všemu Nick je sympaťák, kterého jsem si já osobně opravdu oblíbila. 
Je úplně normální, fajn kluk. Na nic si nehraje a má svůj rozum. Když už jsme u něho - zmíním i Emily - mou další oblíbenou postavu. Emily na mě celou knihu působila přirozeně a také sympaticky. Hodí se k sobě a já jim moc fandím.


Počítačová hra je dobrým tématem pro knihu, ovšem musí to být akčně a srozumitelně napsané. Já zatím četla na toto téma Neznámá pravidla a jimi jsem byla nadšená. Erebos ovšem také očekávání splňuje a udrží Vás při čtení svým "osobním" kouzlem. K tomu všemu je knížka dost napínavá a Vy budete zvědaví na to, jak to všechno dopadne.
K tomu všemu závislost na počítačových hrách je dneska celkem běžná věc.
Nechybí tu ani napětí, ani láska a ani akce. Od všeho něco. Tak to má být.
Na internetu jsem se dočetla, že některým vadilo to, do jakých podrobností je hra popsána. Já si na to dávala pozor a nezdá se mi. Ten virtuální svět nějak musíte poznat, ale je to tam podáno naprosto přirozeně a vše to vychází z reality. Takže pokud knihu nechcete číst proto, že se bojíte počítačového světa, tak jsou Vaše obavy zbytečné :-)
Jakmile se do knihy začtete, opravdu Vás nepustí. Hlavně stále uvažujete nad tím, o co v knize vlastně jde. Je mnoho variant a Vy stále vymýšlíte další a další a další... Na konci se dozvíte pravdu a řeknete si "Wow".




Dál recenze může obsahovat  spoilery!

Autor samotné hry byl opravdu génius. Nechápu, jak toto někdo mohl vymyslet. 
Jeho motiv chápu, ale zase si myslím, že byl trochu slaboch. Oběsit se a potom se pomstít ve formě hry a využít k tomu lidi? Pardon, ale to je opravdu hrozné. Konec byl vlastně i smutný a dojemný (Adrian..), ale na druhou stranu to dopadlo dobře a je fajn, že to dal Nick s Emily dohromady. Moc jsem jim to přála :-)
KONEC  SPOILERŮ!




Shrnutí a hodnocení

Knihu rozhodně doporučuji. Určitě si ji znovu ráda přečtu. Je napínavá a čtivá. Pokud se rádi bojíte, už proto si ji přečtěte :-) Ovšem celé je to hlavně velmi zajímavé. Celková zápletka možná i dost překvapí. Nudit se u knížky určitě nebudete. Uděluji ji 5 hvězdiček. Čtení bylo opravdu super :-)




A na závěr bych chtěla moc poděkovat Fragmentu za poskytnutí recenzního výtisku této skvělé knížky :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com